|
|
O iKAP II – Podnikavost
Projekt iKAP II (Implementace krajských akčních plánů II) realizuje Magistrát Hlavního města Prahy a na Univerzitě Karlově spadá pod Pedagogickou fakultu. Jednou z projektových podaktivit na Univerzitě Karlově je Podnikavost, které se ujalo Centrum pro přenos poznatků a technologií UK. Cílem podaktivity je poskytnout učitelům základních a středních škol příklady dobré praxe v podpoře mladých inovátorů: žáků, kteří mají chuť, vůli a dovednosti aktivně přistupovat k řešení problémů kolem sebe.
iKAP II – Inovace ve vzdělávání. Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0021106
|
XPODCASTYWORKSHOP: NÁSTROJ SKUPINOVÉ KOMUNIKACEX
|
Z lavice do akce!
|
Série podcastů přináší inspiraci z oblasti podnikavosti ve výuce na ZŠ a SŠ.
Podcasty realizuje Inovační laboratoř Univerzity Karlovy působící pod Centrem pro přenos poznatků a technologií, pod vedením a koordinací Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.
|
|
|
září 2023 Veronika Šancová (zakladatelka a ředitelka organizace Prototýpci)
|
|
Představení organizace Prototýpci. Jak mohou rodiče a učitelé podporovat kreativitu dětí na základě jejich vlastních nápadů a rozvíjet jejich tvůrčí potenciál přirozeným způsobem.
|
|
|
|
září 2023 Přemysl Gubani (vedoucí kariérního centra, ČZU Praha)
|
|
Co můžeme dělat jako učitelé a rodiče, abychom žáky co nejlépe připravili na jejich pracovní budoucnost. Na čem skutečně záleží zaměstnavatelům? Jaké dovednosti budou důležité za 5, 10, 15 let?
|
|
|
|
srpen 2023 Ondřej Mrkus (zakladatel projektu Playful.cz)
|
|
Jak používat hry ve vzdělávání a jak dětem zdravě dávkovat videohry a technologie.
|
|
|
|
srpen 2023 Patrik Seidl (ČVUT Praha)
|
|
Představení coworkingového centra Next Zone na Smíchovské SPŠ v Praze.
|
|
|
|
červen 2023 Matthieu Morin (VŠ student)
|
|
Na SŠ vedl Matthieu Morin nejspíše největší a nejvlivnější studentský parlament v celé České republice. Kolik lidí byl schopný do parlamentu dostat? Na koho měli vliv? Co všechno dokázali?
|
|
|
|
květen 2023 Marek Adler (ředitel ZŠ Be Open, Praha-Hostavice)
|
|
Jak pracovat se žáky, abychom podpořili jejich podnikavost skrze zdravý přístup k chybám, pravidelné reflexe jednotlivých vzdělávacích aktivit a projektové myšlení.
|
|
|
|
květen 2023 Jan Louda (IBM, specialista na budování vztahů s aktéry vzdělávacího systému)
|
|
O důležitosti probuzení vášně, zvědavosti a zodpovědnosti v rámci vzdělávání. Představení programu IOT laboratoř, který prostřednictvím projektové výuky spojuje technické vzdělání s podnikavostí.
|
|
|
|
duben 2023 Jiří Beran (ředitel ZŠ a MŠ Višňové, vyučující fyziky, polytechniky, badatelství, finanční gramotnosti a podnikavosti)
|
|
Jak zavádět podnikavost ve škole v praxi a jak podporovat odvahu učitelů i vzájemnou podporu v kolektivu.
|
|
|
|
duben 2023 Irena Zárubová (Schola empirica, metodiky KiVa proti šikaně a Skills Builder pro rozvoj měkkých dovedností)
|
|
O hodnocení v širším kontextu – jak z pohledu ocenění a práce s tím pozitivním, tak i s tím negativním, například ve vztahu k šikaně.
|
|
|
|
březen 2023 Ondřej Sukač (student Gymnázia Brno-Řečkovice; spoluautor aplikace Comenio )
|
|
Mimoškolní soutěže pro středoškoláky – které jsou nejlepší? Co se v nich naučíte? Jak mohou studentům pomoci v jejich dospělém životě?
|
|
|
|
leden 2023 Jaroslava Knířová (SŠ technická a dopravní G. Habrmana Česká Třebová)
|
|
Představení programů organizace JA Czech, jako jsou JA Firma, JA Expo a JA Innovation Camp, jejichž cílem je inspirovat studenty a posílit jejich kompetence k podnikavosti.
|
|
|
|
prosinec 2022 Linette Manuel (společnost Code Rebels – kroužky programování her pro děti)
|
|
Jak použít to nejlepší z her a herních principů pro rozvoj podnikavosti u studentů, aby je učení bavilo a odnesli si z něj více praktických dovedností do života.
|
|
|
|
prosinec 2022 Jarča Mrázová (vedoucí v programu DofE – The Duke of Edinburgh’s International Award)
|
|
DofE je výzva pro každého od 14 do 24 let, která účastníky přiměje pravidelně na sobě pracovat. O tom, co všechno se lze v programu naučit.
|
|
|
|
listopad 2022 Táňa Beránková Císařová (OA Praha 10, Heroldovy sady; platforma Učitelé z Marsu)
|
|
Jak s dnešními poznatky, technologiemi i konkrétními osobními zkušenostmi připravovat studenty co nejefektivněji na život, nehledě na požadavky současného systému.
|
|
|
|
říjen 2022 Dan Pražák (ZŠ Praha 7, Strossmayerovo nám.)
|
|
Nové výzvy ve vzdělávání – jak může inovace nad rámec základních povinností přinášet každý z nás tak, abychom si sami z výuky více odnesli a nakonec si ji i lépe užili.
|
|
|
|
srpen 2022 Sara Polak (FIT ČVUT, interdisciplinární tým CCHAOS)
|
|
Motivace – práce s ambicemi; jak podpořit studenty ve využití jejich zvídavosti k inovacím a k porozumění vlastním silným stránkám i jejich uplatnění v praxi.
|
|
|
|
květen 2022 Jan Veselý (Inovační laboratoř UK, EduFórum), Ondřej Mrkus (Q Designers)
|
|
Kurz Rozjeď projekt vede studenty především k tomu, aby „překonali sami sebe“, aby dokázali posunout svůj projekt od nápadu k realizaci a rozvinout tak vlastní kompetence k podnikavosti.
|
|
|
XREALIZOVANÉ WORKSHOPY STRO SKUPINOVÉ KOMUNIKACEX
|
Z lavice do akce!
|
Vol. 3: Kruh jako nástroj skupinové komunikace
9. 11. 2022 ► VÍCE
Taťána Beránková Císařová a Veronika Haissingerová: Jak vzniklo téma „kruh“ v našich myšlenkách?
Pavla Chadimová: Jóga – Jak se minimalisticky uvolnit a zrelaxovat před a po výuce?
Jan F. Bím: Kruh jako nástroj skupinové komunikace. Praktická část – vytvoření kruhu a komunikace v něm.
Vol. 2: Podnikavost z lavice
8. 6. 2022 ► VÍCE
Jan Veselý a Ondřej Mrkus:
Představení kurzu Rozjeď projekt, který oba vedou na Univerzitě Karlově.
Praktická ukázka zážitkové metody výuky.
Vol. 1: Podnikavost z lavice
15. 3. 2022 ► ZÁZNAM WORKSHOPU
Kateřina Lichtenberková: Výukové nástroje k rozvoji podnikavosti.
Tomáš Vavrda a Taťána Šárovcová: Tandemová výuka; jak začlenit podnikatele do učitelského sboru.
Veronika Šancová: Divergentní myšlení; prokrastinace vs. kreativita žáků.
Romana Šloufová a Jana Doležalová: Skills Builder českých pedagogů.
Alena Putinová: Praktické zkušenosti s vedením školních projektů.